söndag 22 mars 2009

Young love - Moto Boy

Jag hade bara hört talas om honom innan jag såg honom lyfta skitlåten Hero till oanade höjder som mellanakt i Melodifestivalen, jag hade aldrig hört honom. Vilken miss....
Han framstår som en mycket motsägelsefull person, med läppstift, skinnpaj och hårdrockskantig gitarr samtidigt som han kan sjunger kärleksmelodier med en silkeslen röst, men jag antar att han bara vill utmana våra konventioner.

Jag har i alla fall fallit som en fura för Moto Boy. Young Love inleder hans debutalbum från förra året.



Och så hittade jag ett klipp där han gör Dusty Springfields klassiska You Don't Have To Say You Love Me på ett briljant sätt:

3 kommentarer:

  1. Du skulle se honom live. Fuckin' magical.

    SvaraRadera
  2. Moto Boy är det bästa som hänt svensk musikhistoria. Jag är så lycklig att jag upptäckt honom, de 16 gångerna jag sett honom hittils live får mig bara att vilja lyssna mer och mer och mer. Han är en fantastiskt människa och en underbar artist.

    Ett annat grymt youtubeklipp enligt mig är när han kör Blondies Heart of glass, har du hört den? Synd att det är så dålig kvalitet bara <./

    SvaraRadera
  3. Mimmi > Kan tänka mig det!

    Amanda > Det klippet måste jag kolla!

    SvaraRadera